perjantai 6. heinäkuuta 2012

Making of: Ivyn ase 6/6

Jätin propin tekemisen kokonaan, kun aloin tehdä Ivyn asua Kikuconiin. Kumpikaan ei siis Kikuconiin valmistunut, saati sitten Desuconiin, mutta Traconiin Ivy on aseensa kanssa tulossa.

Kun olin yhdistänyt terät suihkuletkuun, aloin liimata keinanahkaa terien ylä- ja alaosiin. Parhaiten niiden kiinnitys tapahtui nuppineulojen kanssa. Totesin myös, että proppia on hyvä tehdä aina yksien housujen kanssa, sillä liimaa pursui kaikkialta yli ja minä hieroin niitä housuihin. Lopulta mustat lököpöksyni eivät olleet enää niin mustat, kuten whiplasher minulle melko pervolla tavalla huomautti. Blogitekstiin ei sovi suora lainaus whiplasherin suusta, joten olkoot noin.

Aiemmat maalaukseni olivat osittain jo kuluneet, kun proppi oli tehnyt jo pidemmän aikaa tuttavuutta lattian kanssa. Teriä oli melko vaikea maalata uudestaan, kun ne oli jo kiinnitetty suihkuletkuun, mutta pitkin lattiaa maaten sekin onnistui jotenkin. Pitikin ostaa lakkaa, jotta sain maalaukset pysymään propissa. En tiedä, mitä olen tehnyt väärin, mutta lakan laittamisen jälkeen, miekka on ihan tahmea ja kaikki pölyt ottavat siihen kiinni... en tiedä, minun pitänee konsultoida proppimestari-kaveriani tässä asiassa.

Olin hieman katkera, kun Presentosta ei ollut ennen Kikuconia kuulunut mitään. Olin jo maalis-huhtikuussa tilannut liikkeeseen vihreitä kiviä, jotta saan viimeisteltyä proppini. Koskaan ei tullut teksiviestiä mutta kun kävimme kesäkuussa Presentossa, siellä niitä vihreitä koristekiviä oli. Eli olen nyt toisen puolen kahvan kuvioinnista saanut valmiiksi, liitin myös vihreän kiven siihen. Kohokuviot tuohon kultaiseen osioon kokeilin tehdä ihan liimalla. Siltä se myös näyttää mutta ehkäpä se toimii~ Pahoittelen hienoa Lidlin muovipussia tuolla alla, näyttää varmasti todella kauniilta.

Enää oli siis jäljellä tuskallisen hidas maalausprosessi. Terien värit olin jo maalannut, sen jälkeen kuviointien pariin. Terissä on kahta eri kuviointia ja niiden maalauksen on onnistuttava ensimmäisellä kerralla. Joistain tuli aikas hyviä ja jossain kohtaa pensselini oli liika pehmennyt, jolloin kuvioinnit vähän levisivät isoiksi.

Tällä hetkellä minulla on kaikki kuvioinnit tehtynä, kuvassa näkyy hieno aseeni ja kaikki terät maalattuna. Kun whiplasher näki aseen, hän sanoi että nyt se vasta alkaakin näyttää siltä, miltä se kuuluukin! Eli paljon nuo terien kuvioinnit vaikuttavat asiaan, kyllä minunkin mielestäni se on paljon vaikuttavamman näköinen nyt. Ainut asia mikä aseesta puuttuu on kahvan toisen puolen kuvioinnit ja koristelu. Kahvasta puuttuu vielä siitä osasta, mistä sitä pidetään kiinni, kohokuviot ja minun pitää miettiä, miten ne teen. Alunperin mietin, että olisin laittanut softisliuskoja sinne, mutta tajusin että en välttämättä saa niitä epätasaiselle pinnalle niin kauniisti mitä ajattelen. Luultavasti minun täytyy kokeilla liimatekniikkaa myös tässä kohtaa.

Tässä muutamia kuvia siitä, miltä ase todellisuudessa näyttää tällä hetkellä. Ensimmäisessä kuvassa näkyy se, mitä on vielä tekemättä ja toisessa kuvassa näkyy kahvan koristeltu puoli eli miltä aseen pitäisi molemmilta puolilta näyttää.

Eli ei enää paljoa jäljellä, saan aseen varmaan viikonloppuna valmiiksi, jos cossiompeluiltani kerkeän. Mutta aikas hyvin, kun ensimmäisen blogipäivityksen aseesta tein 10. helmikuuta eli olin siinä tammi-helmikuun vaihteessa aseen tekemistä aloittanut. Oikeastaan heti Frostbiten jälkeen. Toki olin tekemättä asetta aika pitkään, kun väkersin Ivya Kikuconiin (vaikkei se sinne valmistunutkaan) ja Desuconiin Yami no Matsuein paricossia. Puolisen vuotta tässä meni, huhhuh!

Mutta jatkan blogin päivittelyä cossien tiimoilta lähi aikoina!
~ destine

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti